Köp- och leveransvillkor, aqbutik.se

 

Här hos aqbutik handlar du enkelt och tryggt, vi har många år i branschen och kommer att göra vårt bästa för att du skall bli nöjd med ditt köp hos oss. Vi använder oss av Klarna och Paysons betallösningar och genom dom kan du välja många olika betalsätt och även lägga upp en delbetalning. Allt för att du ska känna dig trygg när du handlar av oss.

 

Ålder

Lägsta ålder vid köp är 18 år, målsman kan beställa för personer under 18 år.

 

Priser och betalning

Alla priser i vår butik är i SEK och inklusive moms.

I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms, och frakt.

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av valutaförändringar/momsförändringar, inköpspriser, samt eventuella pris och textfel på våra sidor.

 

Frakt

Vårt fraktpris är för närvarande 59 kr.

Fraktfritt vid order över 1000 kr.

 

 

Reklamation

 

Vid reklamation ser vi helst att ni kontaktar oss omgående. Mycket viktigt för oss då vi i våran tur måste reklamera varan.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: www.konsumentverket.se.

 

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Varan ska vara i originalförpackning. Varan får ej skickas mot lösen, typ. postförskott. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka varan till oss.

Skicka varan till.

AQ Annette Qvarnström

Norra Korsgatan

Björntorp 2

719 95 Vintrosa

Obs, ej uthämtad vara gäller ej som ångerrätt.

 

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi besiktar den returnerade varan och kontaktar sedan den betaltjänst du använt, (Klarna eller Payson) och ser till att dina pengar blir äterbetalade. Ingen återbetalning av debiterad frakt.

 

Privat Policy

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR (The General Data Protection Regulation). 

Vi samlar bara in de uppgifter vi behöver för att fullfölja köpeavtalet med våra kunder, de uppgifter vi lagrar är de uppgifter du lämnat när du beställer hos oss, vi behöver lagra dom för att kunna fullfölja ev. reklamationer och garantiärenden. Vi är även skyldiga att lagra uppgifterna du lämnat enligt bokföringslagen. Vi lämnar inte ut några som helst uppgifter till tredje part, förutom för att kunna fullfölja köpeavtalet genom att dela dina uppgifter med fraktföretaget, i detta fall DHL. De utövar egen kontroll över databehandlingen och är ansvariga för detta.

All information lagras säkert och är skyddade från otillåten användning och obehörig åtkomst. All lagring av data sker i Sverige på servrar hos våra driftleverantörer Oderland AB samt Internetport AB.

Du har rätt att bli bortglömd, ändrad eller upplyst om vilka uppgifter vi har sparat om dig, givet att det inte strider mot andra avtal och lagkrav. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

Cookies

 

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

 

Leveranser

Vi skickar normalt dina varor inom 1-3 dagar från det att vi mottagit din beställning. Transportörens hanteringstid tillkommer. Om din beställning har en avvikande leveranstid anger vi detta och orsaken i mailet, som du får av oss när du lagt din beställning.

Ej uhämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig våra fraktkostnader, som är frakt till dig, returfrakt tillbaka till oss och DHLs avgift för ej uthämtad vara. Ej uthämtad vara gäller ej som ångerrätt.

Misstänker du att din paketavi kommit bort så kontakta oss.

 

När du tar emot gods

Du måste själv agera när du tar emot ditt paket. Kontrollera förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Tänk på att när du kvitterar ut godset är det en juridisk handling. Har du kvitterat utlämning av godset utan anmärkning har du godkänt att godset är mottaget, oskadat och komplett.

 

Reklamation vid dold transportskada

Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till transportören och till Aqbutik så snart som möjligt och senast inom sju (7) dagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Bifoga bilder på emballage och skador. Om du inte reklamerar transportskador inom angivna tidsfrister förlorar du rätten att göra gällande anspråk mot transportören och Aqbutik. Du måste spara emballage och trasig vara utifall transportören eller AQbutik vill undersöka skadan. Många gånger vill Transportören besiktiga skadan. Därför får du inte använda, returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat transportören.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Vi filmar alltid när vi packar varor, för att underlätta både för er och för oss vid ev. reklamationer eller andra problem. Vi undersöker också varorna innan vi skickar iväg dom så att dom är hela och felfria. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Skicka returen till:

AQ Annette Qvarnström

Norra Korsgatan

Björntorp 2

719 95 Vintrosa

 

Ej uthämtad sändning.

Om du ej hämtar ut din sändning så går den i retur till oss. Du kommer då att debiteras vår frakt, returfrakten tillbaka till oss och DHLs avgift för ej uthämtad sänding. Du kan inte åberopa ångerrätten genom att inte hämta ut din vara. Vi vill gärna att du hör av dig om anledningen till att paketet inte är uthämtat, om det är något som gått fel eller något som vi kan förbättra.

 

Falskbeställningar

Det är olagligt att beställa i någon annans namn utan dennes vetskap och alla sådana typer av beställningar polisanmäles.

 

Avbeställning

Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Varor som är kundspecifikt bearbetade kan EJ ångras/returneras.

 

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, snökaos, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

Betalning med Payson.

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

 

 

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kommer inte att använda nummret till att skicka reklam eller annat som inte rör din order. Vi kommer inte heller att dela med oss ditt nummer till tredje part, förutom fraktföretaget.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/